PREDSTAVLJEN PROJEKT ŽELJEZNIČKE OBILAZNICE NASELJA BIBINJE NA ŽELJEZNIČKOJ PRUZI M606 KNIN – ZADAR

PRUGA KONFERENCIJA

U uredu načelnika Općine Bibinje jučer je održan sastanak, a potom i konferencija za medije o projektu željezničke obilaznice naselja Bibinje na željezničkoj pruzi M606 Knin – Zadar. Iako su naši mještani već navikli na ovakva obećanja i najave čini se kako je novom studijom, koju je prezentirao prof. dr. sc. Stjepan Lakušić, dekan Građevinskog fakulteta u Zagrebu taj dugogodišnji san bliže realnosti. Pogotovo kada znamo da su sastanku prisustvovali i ljudi iz JASPERS-a  koji pružaju potrebnu potporu za izradu visokokvalitetnih velikih projekata koji će se sufinancirati iz fondova EU-a i bez čijeg blagoslova ovakvi projekti ne mogu biti odobreni.

Studija je ispitala nekoliko rješenja, no rezultati pokazuju da je najefikasnije i najisplativije rješenje ono koje je već prije nekoliko godina predstavljeno javnosti, a to je izgradnja tunela dugog 3 kilometra koji bi povezao Zadar s ostatkom pruge koja ide prema Kninu.  Za Bibinje je najbitnije što je izgradnja tunela stavljena u prvu fazu radova, a izjava predsjednika uprave HŽ infrastrukture Ivana Kršića, koji je nazočio sastanku, govori kako iz HŽ-a ovoga puta misle ozbiljno. On je rekao kako će se s natječajem za glavni projekt krenuti već početkom iduće godine.

Sastanak je održan na inicijativu Josipa Bilavera, državnog tajnika za more u EU fondove u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture.

– Rezultati studije pokazali su da je najbolje rješenje ono koje je napravljeno prije nekoliko godina izradio ministar Kalmeta, a to je izgradnja tunela kojim bi se Zadar povezao s ostatkom pruge koja ide prema Kninu. Ovo je financijski i ekološki najbolja varijanta, koja je stala 2011. godine, ali će ponovno krenuti od sljedeće, kada će HŽ infrastruktura raspisati natječaj. Moramo vidjeti koliki su troškovi po tom prvotnom idejnom rješenju. Okvirne procjene prve faze su oko 553 milijuna kuna. Druga i treća faza koštale bi po 105 milijuna kuna. U drugoj fazi bi se povezala Luka Gaženica i novi gradski željeznički kolodvor. Opcija je da putnički kolodvor ostane u gradu ili da se i on izmjesti u Gaženicu kao što će biti izmješten teretni terminal. U trećoj fazi pruga povezala sa Zračnom lukom i poslovnom zonom Crno – rekao je Bilaver.

Projekt će oživjeti ugasli željeznički putnički i teretni promet. Sada za Bibinje nastupa novo doba razvoja – istaknuo je Bugarija

– Pruga koja je dijelila mjesto, uništila promet i naselje, stvarala buku, bila je kočnica i brana turizmu. Sad za Bibinje nastupa novo doba razvoja turizma, novi prostori izmještanjem pruge i novi projekti, a drago nam je što će u 1. fazi biti kompletno rješenje izmještanja pruge od Sukošana do Zadra, a u drugim fazama kolodvor – luka Gaženica – Zračna luka Zadar. Dugo su Bibinjci čekali, problem je bio u novcu. Sad su se poklopili sretni brojevi, tu su izdašni EU fondovi i možemo ići na to. Ako bi se projekt završio od 3 do 5 godina, to možemo reći da je sutra. Mogu samo reći, kapa dolje i svima hvala – kazao je načelnik Bibinja Bugarija.

O projektu su govorili zadarski gradonačelnik Branko Dukić i zadarski župan Božidar Longin.

– Rasterećenje cijelog obalnog pojasa i u biti jedna vizija intermodalnog čvorišta za koje zaista imamo mi ovdje uvjete za nešto takvo napraviti. Svi segmenti prometa zadarskog kraja su riješeni, još preostaje željeznički promet – istaknuo je Longin.

– Zadar je na jedan način bio kažnjen izostavljanjem željezničkog prometa. Vjerujem da ćemo u idućim godinama postati pravo prometno središte , ekonomski porasti i biti ugodan i perspektivan grad za one koji žele živjeti u njemu – rekao je Dukić.

 

Na sastanku je sudjelovao i Božidar Kalmeta, za čijeg je ministarskog mandata započeo projekt izmještanja pruge koja dijeli Bibinje na dva dijela koji se u konačnici pokazao kao najbolji.

– Nisam davno bio na konferenciji za tisak. Veseli me da se nakon 2011., kada je projekt stao, danas nastavlja u jednom širem obliku nego je bio. Mi smo radili samo izmještanje pruge, što je projekt koji je ukomponiran u ovu širu studiju. Opcija je za putnički kolodvor u Zadru da ostane ili da se izmjesti u Gaženicu kao i teretni terminal, vjerojatno druga varijanta. Još jedna važna stvar je da su s projektom suglasni i konzultanti Europske komisije iz JASPERS-a. Svi segmenti prometa u zadarskom kraju su vrhunski riješeni osim željezničkog, koji sada dolazi na red – rekao je Kalmeta.

 

Službeni glasnik