U OSNOVNOJ ŠKOLI STJEPANA RADIĆA BIBINJE UPRAVO JE ZAVRŠIO PROJEKT „MOGU VIŠE“ KOJI SE PROVODI U SKLOPU ERASMUS + PROGRAMA.
Priča je započela šk. god. 2009./2010. kada smo započeli sa sistematskim programom rada za darovite učenike. Nakon sveobuhvatne obrade cijele populacije učenika 3. razreda, identificirali smo skupinu darovitih i s njima, uz suglasnost roditelja započeli program podrške. Program se izvodio do kraja školovanja u našoj školi, a svake godine se ponavljao sa idućom generacijom.
Kako bismo dodatno unaprijedili naš program podrške darovitim učenicima, natjecali smo se u Erasmus+ program, ključna aktivnost 1 za područje općeg obrazovanja koje provodi Agencija za mobilnost i programe EU.
Projektni tim uz koordinatoricu i voditeljicu Silvanu Stipić, pedagoginju, čine i članovi Dragana Švenjak, psihologinja; voditeljica projektnih aktivnosti Marina Lisica, prof. Engleskog i Talijanskog jezika; Monika Peša, prof. Matematike i učitelj savjetnik; Marijana Pavić, prof. Hrvatskoga jezika i mag. knjižničarstva; Jasminka Adžić Sikirić, prof. Hrvatskoga jezika; Marija Mrkić, prof. Geografije i Sociologije; Nina Lonić, prof. Engleskog i Njemačkog jezika; Silvija Sikirić, prof. Njemačkog i Španjolskog jezika te Marijana Kandić, prof. Hrvatskoga jezika. Projektnu aktivnost tijekom cijelog projekta nadzirala je i savjetovala ravnateljica Mirka Sikirić, prof. psihologije.
Naš program je ocijenjen s ukupno 89 bodova od maksimalnih 100, a škola je time dobila 13.243 eura. Izvođenje samog projekt Erasmus+ je trajalo 18 mjeseci, odnosno od 1. srpnja 2019. do 31.12. 2020. godine.
Sedam članica tima samostalno su putovale u zasebnim terminima i tjedan dana boravile u različitim europskim državama: dvije su bile u Sloveniji, dvije u Španjolskoj, te po jedna u Švedskoj, Malti i Češkoj. Osnovna želja svake učiteljice je bila unaprijediti svoj rad i kvalitetno se nositi sa svim novim zahtjevima podučavanja u današnjem svijetu.
Cilj projekta Erasmus+ „ Mogu više“ je kod učenika potaknuti i razviti samopouzdanje, maštu i kreativnost, ali i socijalnu i građansku kompetenciju, digitalnu kompetenciju te poduzetništvo, matematičku pismenost, kulturu svijesti i izražavanje na materinjem jeziku, ali i na stranim jezicima. Također, željeli smo motivirati učenike za učenje stranih jezika, razviti osjećaje pripadnosti Europskoj uniji.
Nakon odrađenih mobilnosti, stečena znanja nastavnice su dijelile i drugim članovima kolektiva, a i šire. Održale su predavanja na sjednicama učiteljskih vijeća, na svojim županijskim vijećima i roditeljskim sastancima, surađivale su i s drugim nastavnicima, uključile se u eTwining projekte, izrađivale različite video materijale. Svojim stečenim znanjem obogatile su i nastavu na daljinu, a posebno korištenjem različitih digitalnih alata.
Iako smo odradili svoje diseminacije, odnosno širili stečena znanja, ne namjeravamo se tu zaustaviti. U planu su nam i drugi projekti. Želimo usvajati nova znanja i nove spoznaje, a u svoje projekte uključili bismo i učenike te kod njih time razvijali samopouzdanje, samosvijest i vrijednosti koje su dugoročno važne za kvalitetu života i opće dobro zajednice.
Nadamo se, da će po okončanju krize izazvane virusom COVID 19 biti moguće i učenike povesti u druge evropske zemlje, kako bi „proširili svoje horizonte.“
Pripremila: Marijana Kandić, prof.